Does it make the spaceship faster?

Ikväll är jag gräsänkling med ett par av barnen hemma. Också Monarken förstås. Också den senaste laddningen från Amazon. När jag unboxade böckerna härom dagen undrade C återigen om jag var frisk – hon undrade om jag verkligen läste alla böcker och om jag rimligtvis verkligen behövde fler i sport-genren. Svaren var Ja; Inte helt samt Ja – det finns vissa luckor i samlingen.

Frågan infinner sig givetvis dock om böckerna gör “the spaceship faster”? Det återstår att se.

Samma fråga infann sig idag på KBSS’ snortidiga simpass som jag försöker vara med på måndag och fredag 0600. Just det. 0600  lokal tid på morgonen. Denna veckan var lyx eftersom jag inte rest något och kunde vara med på båda dessa passen. Idag var det någon person som smugit in massa medley i programmet. Där kan man verkligen fråga sig om det gör the spaceship faster – enligt mig så är svaret nej. Att hundsimma sig igenom första 50 fjäril av en 200-ing medley är ju sådär för självförtroendet. I en av ryggsimsvändningarna höll jag på att spräcka skallen i kaklet.

Men min revansch fick jag på avslutet av det 3000 meter långa passet, som avslutades med 5×100 ben med fenor. Sjukt jobbigt men härlig fartkänsla. Jag som har (i detta sällskap) medioker simteknik men rimligt stor motor kunde äntligen lämna de andra bakom mig.

Sweet.

20121116-212707.jpg

Leave a Reply

