Novemberplågan och veckosummering

Igår gick klubbtävlingen Novemberplågan av stapeln. Det är en tuff tävling på 10 km för Triathlonväst och andra som vill vara med. I år var det backen upp till Masthuggskyrkan som skulle avverkas 9 gånger. Rejält mycket stigning!

För min del blev det personbästa på milen – 33:35! Det var bara det att “milen” var en triathlonmil, dvs ca 8.5 km… Jag gick ut ganska hårt och hängde med Patrik första loopen, men insåg att jag skulle behöva släppa. Helt OK, han är riktigt duktig löpare. Jag fortsatte hårt på andraplatsen, men 3:an låg hela tiden 50-100 meter bakom. Efter halva loppet började jag få krampkänning i höger lår – jag hade nog sprungit lite för hårt, speciellt med tanke på tidigare dagars träning, inte minst Monarkpasset bara 12 timmar tidigare. Dock kunde jag bevaka 3:e platsen ganska enkelt i mål. Men duktigt jobbigt var det, både muskulärt och för pulsen. Kul!

Efter en sådan dag och efterföljande träning både lördag och söndag är det grymt att köra med Gococos Calf Compression! Bästa är att man kan ha dem på sig utan att det märks. Lite som Fantomen.

Veckan som varit var annars en uppstartsvecka för mig. Relativt mycket på jobbfronten har gjort att två av dagarna blev vilodagar. Helt OK med vad jag hunnit få in:

  • MÅ: KBSS simning 3000 m PLUS löpning 40 minuter off trail.
  • TIS: Vila
  • Ons: Löpning 16 k i 4.06 tempo. Helt ok kväll att springa på.
  • Tor: Vila
  • Fre: KBSS simning 3000 m PLUS 2×20 min på Monarken @ 310 W
  • Lör: Novemberplågan 10km. 3e plats. PLUS Sportlife Frölunda Jogging 15 min samt 45 min styrkeövningar ben och bål
  • Sön: Dubbelpass löpning 10 km på morgonen och 10 km på lunchen. Släktkalas sabbade alla andra planer.

Veckan som kommer blir lite oklart. Skall resa igen så det ställer till planeringen.

Imorgon 0600 blir det simning 3000 meter med KBSS igen. Läste precis passet: det avslutas med 600 meter benspark med fenor. Jag lovar att jag kommer dominera på den delen iallafall!

Glöm inte att kolla in alla bargains på några av Sveriges snabbaste triathlonprylar/cykelprylar: For sale 

Tack och hej.

One thought on “Novemberplågan och veckosummering

  1. Johnny

    Schysst blogg! Hittade precis hit och har läst lite random inlägg och tycker det var riktigt intressant. Snabb som vinden är du också, inspirerande.

    Lägger in en länk till dig från min egna lilla blogg, lär knappast göra någon skillnad för dig i antal besökare, men det ger dig fler länkar till bloggen och kanske syns du lite bättre i Google med en skopa tur. 🙂

    Reply

Leave a Reply

