Celtman Extreme Triathlon Scotland slot award + Sandsjöbacka recall

Idag blev då äntligen Celtman Extreme Triathlon slot award klar. Det innebär att jag kör två av de hårdaste ironmantävlingarna med ett par veckors mellanrum i sommar – Celtman i Skottland och Norseman i Norge. Känns riktigt bra!

Celtman är inte bara hård, den är lite extra lång också, kanske för att inte få kritik för att mäta enligt triathlonstandard (varje kilometer = 900-950 meter…:-)

Om jag får träna riktigt bra och skadefritt så lägger jag ambitionen på topp-5 i båda dessa lopp.

Jag kommer ha en riktigt bra hjälp av mina samarbetspartners, och precis härom dagen fick jag några nya tekniska löparstrumpor att utävärdera av GoCoCo under vintern. Kommer passa perfekt i mitt trailfokus. Lite svårt bara att få in traillöpen på ett effektivt sätt hittills. Jag har dock fått bekräftat att jag kommer springa Sandsjöbacka Trail Marathon i januari. Hoppas att det går bättre än senast. Faktum är att jag är nog rekordhållare på det loppet.

Första gången det gick av stapeln 2011 hade jag en riktigt hög ambition (dvs jag visste inte vilka löpare som skulle springa, bland annat Markus Torgeby och Mattias Jonsson etc). Båda dessa löpare sprang fel (trots detta vann Markus), men jag kan garantera att det hade jag INTE gjort. Rekordet jag innehar är istället snabbast DNF. Jag startade som sagt, men klev av banan efter 1 (Sic!) kilometer. Då hade jag så ont i en (utvecklad) stressfraktur att det var helt omöjligt att fortsätta. Så kan det gå.

Men på tal om effektivt, det är iallafall simningen på måndag/fredagmorgon. idag var det revelj 0520 för att skicka in 3000 meter simning på banken före 0700 på morgonen. Det känns bra EFTERÅT iallafall….

Höres vidare.

20121119-214317.jpg

Leave a Reply

