Premiär Icebug Anima

Just nu befinner jag mig i Idre och har en fantastik möjlighet att testa Icebug och speciellt deras modell Anima.

http://icebug.se/Product.aspx?m=667

Det är en riktigt spännande sko. Jag har tidigare erfarenhet av att springa med flera olika dubbskor, både från innov-8 (deras Oroc sko) samt diverse orienteringsskor. Jag har inte förut hittat någon dubbad sko som jag varit helt nöjd med, men Anima känns riktigt spännande. Igår sprang jag en mil på hård packad snö (plogad väg med någon centimeter snö) på ca 4.18-tempo.

Greppet var helt grymt. Härlig känsla att kombinera ett dämpande mjukt snöunderlag med perfekt grepp.
Där asfalten låg framme kunde man verkligen märka att icebugs speciella dubbsystem gjorde skillnad, de ger efter någon millimeter, och trycks in i sulan, varför det inte blir så hård/direkt landning.

Bara en begränsad testning så långt, men riktigt intressant. Ganska hårda skor i tå/häl, men så var det också -15 grader och ett nya skor. Skall bli kul med lite långtidtest.

20121201-220057.jpg

Leave a Reply

