God Fortsättning!

Jag vill tacka mina supporters för ett fint och händelserikt 2012, och ser fram emot ett spännande och hårt 2013. Jag har börjat göra lite research för mina A-tävlingar och klart är att Celtman och Norseman är två riktigt tunga events. Avslutande löpningen på Norseman upp till Gaustatoppen 1800 meter över havet blir jobbigt. Och efter att ha sett BBC’s dokumentär om Celtman så inser jag att underlaget inte direkt är löpbart.

Såhär i juletid kan man sammanfatta att november/december varit rejält låga på träningsfronten. Efter Ironman Kona har jag åkt på 2 st 3-veckors förkylningar/Ebolavirus. Senaste veckorna har jag dock kommit igång igen med löpträningen, och kör i princip dagligen. Kombination mellan asfalt, men också mycket terräng, och det är verkligen kul med vinterlöpningar med mina Icebug, som faktiskt är ännu bättre och roligare att springa med än förväntat!

Consistency is key.

Jag har också skickat in 2 st bra långpass om 26 km som jag är ganska nöjd med. Inga supersnabba tider, men helt OK runt 4.09-4.13-tempo. Faktum är att jag inte sprungit 2 sådana pass sedan FÖRE IM Kalmar. Varken under Kalmar, Kona eller Ö till Ö sprang jag såpass långt sammanhängande.

Peter

jul3

One thought on “God Fortsättning!

  1. Robert Rundqvist

    Äääh. Visst är det löpbart på Celtman. Klättringen upp till kammen är väl lite brant kanske, och hasningen ner från densamma likaså – men resterande 35 km+ är riktigt fin löpning.

    Reply

Leave a Reply

