Falkenberg Simläger 2013

Helgen har spenderats i Falkenberg på Triathlon Västs årliga simläger. MIn simform är knappast bra, men det var kul att komma iväg och träffa så många ur klubben! Jag kom ned på fredag kväll och då var det direkt ett pass undertecknat Anders Holme. Känslan var knappast superfin, men kändes bra att komma igång igen.

Jag har varit lite sjuk under senaste veckan, men hoppades att jag skulle vara fit for fight. Men jag fick kämpa ordentligt – tror att min begränsning inte bara var dålig simform, eftersom det stundtals kändes som att andas genom ett sugrör. Efter passet var det trevlig snack med klubben.

Lördagen startade i Arla morgonstund med en powerbar följt av simpass #2. Även detta passet var tungt och stundtals var jag lätt yr. Men, men  – det är inte i februari som man skall vara som snabbast. Stor och god frukost och lite relax innan långpass.

Jag sprang med Oscar Olsson, Rikard B och ytterligare någon. Stundtals gick det fint, men hade inte den sista växeln att springa sub-4 tempo. När Oscar lassade in en 3.47 km kändes det jobbigt. Men rundan var otroligt vacker, och på Skrea Strand sprang vi längs sanddynerna med det frusna havet utanför. Sweet.

Jag sprang också med ett par nya skor, ej i butik ännu. Mer info om dem kommer, men det var en riktigt fin känsla iallafall på dessa. Stay tuned.

Klart en av årets finaste löpardagar.

För min del gick det tyngre och tyngre, hade svårt att förstå att jag sprungit hem silver på Sandsjöbacka Trail Marathon 2 veckor tidigare. Formen var där inte idag, antagligen var det lite rester efter en infektion tidigare i veckan.

Jag sprang 21 km – det räckte bra för mig – men Oscar sprang ytterligare några kilometer. 21.5 km i 4.17-tempo.

Lunch på det och sedan fick jag avvika från lägret till Varberg. Faktum är att detta var bra nog för mig. 2 simpass på raken efter 2-3 månaders simuppehåll är bra nog.

I Varberg väntade Stadshotellet med Asia Spa där jag gjorde lite håglösa övningar på gymmet, följt av bastu och kalla bad för benen för återhämtningen.

Som sagt – riktigt kul att träffa så många ur klubben och tack för ett fint arrangemang.

IMG_2923 IMG_2927 IMG_2928 IMG_2930 IMG_2933 IMG_2935 IMG_2940 IMG_2948 IMG_2952 IMG_2955

One thought on “Falkenberg Simläger 2013

  1. Pingback: Testing the Ecco Biom Evo Racer | TriDurance

Leave a Reply

