Nya produkter och tester – Julafton!

En av de stora fördelarna med att gilla prylar och träna mycket är att det går att kombinera så bra! Idag hade jag en fin möjlighet att testa lite nya produkter –

Sprang en kortare men lite hårdare trailrunda hemifrån i solen. Första gången jag sprang rejäl trail med glasögenen från x-kross, och de fungerade riktigt bra faktiskt. En av de största fördelarna med x-kross är annars att de är så lätta att byta glas på. De flesta glasögon sitter ganska högt på mig (välj själv om min näsa är felkonstruerad/överdimensionerad eller bara erbjuder en god ventilation…). X-krossen har 4 olika konfigurationer så att glasögonen passar perfekt.

Testade också nya racekittet från Fusion. Jag hade det igår på test på Aktivitus också, och det känns riktigt bra. Idag testade jag också nya jackan. tajt och fin passform på den, men ändå välventilerad. Och snygg.

Jag försöker också bestämma vilka skor jag skall använda på Ultra Trail Barcelona nästa helg – 115 km med 5000+ höjdmeter. Sannolikt blir det Icebug Anima 2012 utan dubb. Efter några inspringningsrundor känns de riktigt fina.

Givet val blir iallafall GoCoCos sockar. Skall bara klura ut om det blir Technical Cusion för minimera risk för skavsår, eller deras tunnare Light Sport. Kan också blir compression eller Calf Compression ovanför de korta sockarna.

Alla dessa val – svårt att försöka vara atlet…

X-kross nya glasögon med lätt utbytbara linser och Fusions nya jacka… 20130418-000124.jpg

Icebugs Anima (dubbfria) – fortfarande 2012 modellen, men snart….

och givetvis GoCoCos Technical Cushion socks.

20130418-000137.jpg

20130418-000145.jpg

Leave a Reply

