Fail #2 och Simarena deluxe

Idag kom jag tillbaka till Singapore efter en snabbtur till Bangkok. För några dagar sedan letade jag efter en simstadion nära Fort Canning, men det blev fail på det – den arenan var numera på väg att bli en tunnelbanestation.

Idag försökte jag istället med att hitta en annan simarena . Fail #2. det var en myckefin arena, men stängd för svennar förutom melan 12 och 2.

Fick dock ett kvalificerat tips på att gå till Stadion vid Jalan Besar. Träff. Riktigt bra arrangerad utomhusarena med 3 pooler. stora poolen var 50x 20 meter och rejält varm. Jag simmade ca kl 19 och körde 3000 m. Inträde 5 kronor får man leva med.

Idag ägde jag dessutom i poolen. Verkar som att invånarna gärna simmar, men hellre än bra. Tyvärr saknades framför allt den tyska disciplin som vi tillämpar i Sverige med att hålla till höger och hålla sig till sin bana. Här var det lite hur som helst, samt blandat frisim, bröst och hundsim.

Jag hittade till slut en egen fil på en bana närmast en lina som jag försvarade väl.

Rejält bra anläggning iallafall, hoppas jag hinner dit ett par gånger till.

Nu är det nämligen tapering inför Ultra Trail Barcelona på söndag, och jag kan inte springa för mycket…

20130423-224353.jpg 20130423-224401.jpg

Leave a Reply

