Fina ben och Vättern 2013!

I helgen var det lite blandade aktiviteter. Relativt mycket cykling, medan jag hållt löpning och simning lite kort. Jag har haft lite problem med en Plantar Fashiia (undersidan av foten) sedan göteborgsvarvet och därför fokuserat mer på cykel än löpning. Dessutom lite ont i vänster axel sedan simningen för en vecka sedan.

Hursomhelst cyklade jag 150 km i torsdags mestadels solo med ganska kuperad bana. stundtals riktigt bra tryck i benen, bra känsla där. sista 50 km körde jag helt själv och tappade lite moral i motvinden.

Fredag var dock vilodag för att sedan köra 70 km på lördagen solo. Märkligt dålig moral första 30 km i MEDvind för att sedan tända till i resterande MOTvinden. Men det är i motvind draken lyfter. Och svanen – men det låter ju inte lika coolt.

På lördagen cyklade jag in bland annat för att kolla på ett dirt-jumptävlingen nedan. Sjukt fläskiga hopp från de killarna.

Söndagen hade L fotboll i Falkenberg star 11. Perfekt tillfällr för 2×85 km tempocykling på racern (har inte byggt klart årets tempocykel än, mer om det snart). Fick lite sällskap på nedvägen av C ett par mil, sedan var det lätt motvind som höll mig i sällskap ned till Falkenberg. Dock hade jag läst av avståndet fel, så från Varberg blev det *bråttom* för att hinna till matchstart. Jag hann med 1 minuts marginal.

Matchen slutade 3-1 till Onsala BK – gött. Därefter var det bara att vända cykeln och cykla hem. Vilka ben jag hade på hemvägen. I Falkenberg var det 13 grader och nästan regn i luften, men medvind hem. Jag hade snittat drygt 32 km/h (solo och racer) på nedvägen, men på hemvägen gick det undan. Moralen var en 10a och benen var en 10a. Dock inte nyrakade, det är väl enda minuset.

Sådan otrolig känsla när man tryckt på i ett antal kilometer så att syran byggts upp. Sedan räcker det att slå av på takten i 5-10 andetag innan man känner sig fräsch igen i benen. Så gött.

I Åsa kom solen tillbaka och när jag närmade mig Kungsbacka var det näsan 20 grader. Inga armvärmare, buff eller jacka längre…

Väl tillbaka i Kungsbacka hade jag snittat 36.2 under hemvägen. Skön känsla.

Därefter var det bråttom att laga mat och fylla på. Jag är en så osannolikt bra kock i sådana tillfällen. Denna gång blev det omelett med lök, soltorkade tomater, spenat och fetaost. till det chillimarinerade kikärtor och macka med jordnötssmör. Food for winners.

Veckan som kommer blir lugnare. Hoppas komma igång med simningen open water några gånger (och hoppas att det inte är något problem med axeln) samt några lättare löppass och lätt cykling.

Lördag morgon blir det istället Vättern runt med Continental Test Team. Då smäller det! Jag har kört med det gänget varje år, och i år blir det tuffare än någonsin. Vi skall köra i knappt 44 km/h för att komma under 7 timmar. Hårt men kul.

Kvällen kommer därmed att ägnas åt juicning av rödbetor och ingefära samt kanske lite lättare träning.

Stay tuned.

Feta hopp!

20130610-082147.jpg

Svårt att twittra, fota och pressa 600 watt på en gång. Om man är man.

20130610-082158.jpg

Grym återhämtningsmat. Koma efteråt med detta i magen och 180 km i benen.

20130610-082209.jpg

Grym återhämtning med GoCoCos nya Compression!

20130610-144028.jpg

Leave a Reply

