Grymma OW simningar och sailfish/Triathleten.se

Jag har nu kört OW-simning 2 dagar i rad i Stensjön utanför Kungsbacka. Det är en grymt fin sjö som passar för lunchsimningar (som igår) eller morgonsim med sällskap (som idag). Idag var jag och Janne från KBSS där uppe 0600 och körde ca 3000 meter. Otrolig start på morgonen.

Jag har varit lite orolig eftersom jag fick en liten överbelastning i axeln på ett simpass för en vecka sedan. Men det har känts helt OK på dessa simningar. Otroligt fin känsla att simma i så fint väder på lunch eller morgon.

Jag bor ju väldigt nära havet, och det är en skam att inte simma där på morgonen, men tyvärr blir simningen begränsad av att jag simmar och spanar efter brännmaneter. Det blir inte avslappnad och effektiv simning.

Jag har fått förnyat support från Sailfish/Triathleten.se . De är verkligen proffsiga, och senaste dagarna har jag utvärderat en sim-mössa i neoprene från Sailfish. På Celtman (www.cxtri.com) som är en av mina A-tävlingar i år så kan det vara 10-13 grader i vattnet, så jag vill vara optimalt förberedd. Denna simmössa och goggles är grymt bra och värmer mycket bra. Kan starkt rekommenderas till samtliga lättfrusna eller alla som skall göra kallare simningar. Faktum är att jag inte tänker på denna mössa när jag simmar, så det finns ingen nackdel med att använda den alls…?

Dräkten jag simmar i är en Sailfish One – grymt bra simdräkt med bra flyt och mycket bra rörlighet.

Lunchsim:

20130612-080459.jpg

Morgonstund 0600

20130612-080510.jpg

Nöjd efter 3000 meter före 7 på morgonen!

20130612-080520.jpg

One thought on “Grymma OW simningar och sailfish/Triathleten.se

  1. Pingback: T minus 5: Celtman Extreme Triathlon | TriDurance

Leave a Reply

