Ultralöpning och materialråd??

Jag har börjat fundera på nya utmaningar redan innan foten är OK. Triathlonsäsongen är ju körd för min del.

2014 kommer jag sannolikt satsa på huvudmålen topp 5 placeringar i Norseman Extreme Triathlon SAMT Swissman Extreme Triathlon. Topp 5 är ju som alla vet en svenskifiering av “Jag skall f*n se till att hamna på pallen men det vill Jante inte att jag säger…”

2015 blir året då jag springer Ultra Trail Mont Blanc. Jag har redan 5 av de 7 poäng jag behöver, men jag funderar redan nu på att köra en 100 km Ultra i december (om foten håller), så har jag dels ett mål att fokusera på, dels klar med kvalificeringen. Dessutom – om jag inte kommer med till Norseman 2014, så kan jag vända på planen ovan – köra UTMB 2014 och Extreme Tri 2015 igen…

Frågan till er läsare är avseende race pack: Skall jag välja Ultimate Directions västar eller Salomons? Och vilken storlek? UD finns också schyssta promofilmer på Youtube.

Jag funderar också på att testa med att springa med stavar för att avlasta min fot. Vilka är det som gäller? Black Diamond Ultra Carbon eller RaidLight?

5 thoughts on “Ultralöpning och materialråd??

  1. Patrik

    Hej!
    Jag kör med en Ultimate Direction AK Vest. Sprang BUM 50 miles med den i år och tycker den är grymt skön. Körde med både flaskor fram och 2 liters vätskeblåsa bak. Bor i GBG så du kan testa om du är osäker på storleken.

    Reply
  2. riotrun

    TEC 100 och 50 miles i april är min ultra favorit i svedala, inte att förglömma. Apropå vätske/väst kör jag med en Salomon skin-pro 3, den är bra även för swimruns;)

    Reply

Leave a Reply

