Bragdguld!

Dagens bragdguld går garanterat till Gustaf Oom. Han simmade idag Göteborgssimmet på 1 kilometer i 10 m/s. Pappa var orolig att våtdräkten skulle hindra honom, så vi valde bort den.

Sannolikt inte optimalt val. Det blev en rejäl kamp mot kylan och vågorna. Vi simmade tillsammans hundring efter hundring. På vägen ut mot vändbojen kom vi knappt framåt. Men till slut, efter 45 minuter dunkade han handen i målet! Mäktigt att han simmade snabbare än ca 10% av startfältet – 35 Damer och 30 herrar (inkl DNF:er).  Bra jobbat. Nästa år våtdräkt och mindre blåst??

Gustaf är 8 år, hur många andra i den åldern simmade?

Bilderna nedan är innan loppet. Glad och förväntansfull. Efter loppet – 3 filtar och rush till sjuk/värmetältet….. Rejält medtagen, men 20 minuter senare mest stolt och nöjd!

Något tidigare hade jag också simmat 5000 meter. Växeldrog lite under loppet med (visade det sig i mål) ett känt ansikte genom Ulf i Triathlon Väst. Rejält förvånad blev jag när jag faktiskt kom 8a totalt, trodde jag låg på 20e plats eller så. Kul! Tiden blev 1:15 – helt OK i rejält blåsiga förhållanden.

6-7-8e plats skiljde inte mer än några meter, men utan rejäl simbakrund hade jag inte den sista växeln att spurta ifrån Ulf och #6.

Cred till Magnus Forss som tagit bilderna.

DSC01977 DSC01978 DSC01979

2 thoughts on “Bragdguld!

  1. Jonas Kewenter

    Hej,

    Fantastiskt bra gjort! Gustav var naturligtvis yngst. Vi hade tre 10-åringar som simmade. Jag har en underbar bild jag gärna mailar över till er. Den kommer upp på vår hemsida inom kort dessutom. Mailadress?

    Med vänlig hälsning

    Jonas Kewenter

    Göteborg Simmet

    Reply

Leave a Reply

