Intressant träningshelg!

Jahapp – då var helgen slut, och det har faktiskt varit en ganska intressant träningshelg.

Började ju med halvmisär men ändå bra i fredags när jag skulle köra passet i postningen nedan. Funkade, men avbrutet några gånger.

Lördagsmorgonen startade bra – jag hade bestämt att ta revansch efter fredagens strul. Så jag körde först ett spinningpass 900 på Nordic Wellness Borgås 60 minuter , därefter snabbt in i bilen för att dra till nästa pass i Kungsbacka, på Nordic Wellness City, 60 minuter till in på banken. Inga grymme-pass, men skönt att klara av lite träning före 12 iallafall. Vädret var nämligen inte så inbjudande för utveckling.

Därefter schemalagt att kolla på L’s basketmatch, men det visade sig att motståndarna inte kom, och det blev WO. istället en möjlighet att slå farsor och morsorna. Jag kunde givetvis inte hålla mig utan drog på mig ett linne. I övrigt – tajta jeans och tjock T-shirt. Hade i allafall träningsskor på mig.

Grymt begåvat att hoppa in i en basketmatch (19 år sedan senast) med tanke på att jag hållit mig borta från löpning i 6 månader pga skada. Hornen växte ut, och det blev grymt kul! Grabbarna var sjukt spelduktiga, men med 40 cm längre längdsnitt så finns det en viss komparativ fördel, och gubbarna vann till slut. Jag var helt blöt av svett.

Söndagen ägnades åt barnlogistik, och under ett barnkalas hade jag min träningsslot för dagen. Det var ca en timme, och jag körde till Åby för att lära mig simma. Det var nämligen 3-4 veckor sedan senast. Ont i bihålorna till råga på allt, men till slut fick jag ihop 1800 långsamma meter.

På eftermiddagen var det Luciaden i Kungsbacka simsällskap. riktigt kul event. Först var det stiptävling (tävling mot sina egna bästa tider) för juniorerna, men denna gång var det också OK för Masters att köra 50 fritt. Jag blev rekryterad och uppskriven. G körde sin 25a, och jag fick chans att köra (mig veterligen) min första simtävling. I allafall sedan jag var 15 år. Har väl kört någon motionstävling utomhus kanske på längre distanser. Fick till en helt OK simning, lite mycket väderkvarn kanske, men slutade på 30.57 om tidtagaren mätte korrekt. Det räckte till en 3e plats idag bland Masters. OK – det var bara 5 med, men ändå. Kul!

Därefter en kul grej! Familjemedley – 3 sträckor: ry+br+fr. G körde rygg, L körde bröst och jag fritt. Riktigt kul att två dagar i rad köra något med grabbarna!

Sedan simmande luciatåg med stämning och som avslutning en rejält kul tävling: Breddsim. Går ut på att alla (typ 50 pers) står på långsidan och samtidigt simmar över till andra långsidan. Den som är sist upp med raka ben på andra sidan elimineras och får inte vara med. Repeat.

Lärde mig (efter ett tag) att det är 2 saker som är viktiga förutom att simma bra/snabbt: 1) tänk taktiskt – ingen idé att vara först upp ur vattnet, det tar bara på krafterna 2) se till att vara snabb på att komma ur bassängen.

Jag var inte bäst på något av de 3 sakerna som krävdes, men blev iallafall 7a till slut. Helt OK tycker jag, i konkurrens med de j*kla junisarna. När det sedan var 2 herrar och 2 damer kvar avgjordes tävlingen med 100 m medley.

Sjukt kul och sjukt jobbigt på slutet!

Därmed – bra helg och riktigt kul aktiviteter. Hoppas kunna vara med på fler alternativträningspass om foten nu bara fixar sig!

 

bild 1 bild 21515043_10151843302317807_1194865348_n1493278_10151843302462807_1848571047_n

Leave a Reply

