Fastlane #1 och 6×6 styrkeintervaller

Idag var grand opening för “Fastlane powered by BraBil” – grymt bra initiativ från AK aka Simcoachen.se

simcoachen

Jag har varit lite oregelbunden med min simning senaste månaden

(alla mina schemalagda simpass ligger vardagar 0600. Jo jag är morgontrött, och just när klockan ringer 05.35 så känner man sig VÄLDIGT förkyld och tänker att det det är bäst att ställa in dagens pass, för säkerhets skull). Som sagt – oregelbunden simning på det senaste.

Det kanske var lika bra, för AK lär ju ut Total Immersion, en teknik som minimerar energiåtgång, och förhoppningen är att vi i gruppen inte bara skall simma energieffektivt, utan även snabbt! Dvs inte bara vara i första vågen upp på tävlingarna, utan även ha mest power kvar till cykeln. Känns bra, Anna-Karin!

Power på cykeln, ja. Igår (jo eller imorse/natt beroende på hur man ser det – 00:20 iallafall) körde jag söndagens styrkeintevaller. Hade faktist simmat lite under dagen, så det kändes rätt med hård cykling. Mitt standardpass för detta har jag inte kört på ett tag så jag körde på samma nivå som senast.

6 st 6-minuters intervaller med 2 minuter vila. Whopping 6.9 kilo belastning på monarken och en kadens på 52 ger 360 Watt. Det är jobbigt för benen. Klarade näppeligen att sitta ned under intervallerna, så det blev minst hälften stående. Jag tänker att jag skall jobba mig nedåt sittande, tills jag klarar hela serien sittande.

Som inspiration kollade jag på världens snabbaste man, UB på en Netflixdocu. Alltid något som inspirationskälla. http://instantwatcher.com/titles/191960

Nu på kvällen hängde jag med äldste sonen på fyspass för hans basket. Alltid något.

Dessutom – ett rejält spännande samarbete på gång. Hoppas det blir av, för det känns som ytterligare en “perfect match” där jag förhoppningsvis kan tillföra lite till R&D-processen!

Köp förresten min cykel!

 

Leave a Reply

