Failfyror. 12-månaderspremiär….

Igår var en dag med barnen.

Men en liten träning skall man ju ändå kunna hinna.

Därmed var det dags för att rulla igång VO2max intervaller på Monarken. I mitt fall kör jag 4×4 minuter med 3 minuter vila. Jistoriskt har jag klarat dessa om allra bäst på 395 watt, men aldrig 400. Mitt träningsmål för våren är just att köra 4×4 på 400 watt. 90 rpm.

Men jag har dock inte kontinuiteten för dessa, så igår var första gången på länge…. Körde min modifierade Årstrstrsnd som uppvärmning, steady state belastning på 277 watt, 75 rpm. Gick fint med en ganska låg puls runt 138 i snitt.

Körde sedan den hatade 4orna. Laddade dem på 90 rpm och 387 watt. Första kändes ok. Andra var sjukt jobbig. Tredje klarade jag bara 2 minuter och körde sedan 360 watt sista 2 minuterna. Repeat på fjärde….

Men med tanke på att det var första fyrorna på säker ett år så är det helt ok. Med lite bättre ben för dagen (lite sega igår) så klarar jag 387 watt på dessa.

Sedan är det inte långt kvar till 400 watt. Dvs världsrekord för mig….

Känns bra!

Leave a Reply

