Lat, tjock eller Gammal – eller alla tre?

Senaste veckorna har träningen varit oregelbunden. Svårt med kontinuiteten på grund av distraktioner som jobb, familj och resor. Inte bra.

Löpningen har dock kommit igång. Besked från läkaren på de sista (? Eller senaste) röntgenplåtarna säger att min fraktur i foten är läkt. Det innebär dock inte att det är smärtfritt att träna löpning. Än så länge 8-10 k åt gången, Max varannan dag. Verkar funka bra, jag tror att det är lederna eller vävnaden runt brottet som värker efter ansträngning .

Cyklingen de senaste dagarna har varit sjukt dålig. Från en uppgående trend så är det nu sjukt låga watt-tal och ont i quadsen. Bara jag dålig moral, för dåligt tränad eller är det åldern som tar ut sin rätt. Jag hoppas på att det är löpning som gör mina ben tunga. Isåfall ok. Idag var det först 4×4 som skulle avverkas på ett tidsfönstwr imorse, men under uppvärmningen märkte jag att det skulle bli fail. Istället 2×15 min tröskel. Inte heller det funkade särskilt bra med mina trötta ben. Kan också bero på att det är tredje dagen i rad jag cyklar.

Simningen håller jag på att ta tag i igen. Speciellt svårt med tidiga pass att kombinera med resor och mycket jobb. Men coachningen från Anna-Karin Simcoachen känns helrätt.

Men moralen kommer nog snart, ny CX beställd, en BH RX team med Ultegra och discbromsar. Sweet.

Leave a Reply

