Love or Hate?

Min fru postade detta på sin Facebook i torsdags. Vet inte riktigt hur man skall uppfatta detta…

 

“Ligger i sängen och kan inte sova. Det är för hög musikvolym i garaget som ligger under vårt sovrum. Funderar på om min man är väldigt energisk och intensiv eller om han mest är lite smått manisk. När jag kom hem strax före 22 idag så följer han med mig in i badrummet medan jag duschar för att bland annat ta upp följande (detta är bara ett axplock av allt han tar upp): han har hängt en tvätt, köttfärssåsen som han gjort blir nog godare med lite mer creme fraiche i, imorgon ska han hämta en skrivbordsstol på lunchen som han idag dealat till sig på Blocket (från en känd sångartist visar det sig!). Medan jag fortfarande duschar vill han att jag ska titta på en bild på ett utomhusbord som han funderar på att köpa för att såga sönder och bygga om så att det passar vår balkong. Sedan säger han att han gärna sticker iväg och simmar imorgon kl. 06.00 för att hinna hem till kl. 07.20 då jag måste iväg. Medan jag torkar mig med badhandduken, fortfarande stående i badkaret, försvinner han iväg för att ta på sig träningskläder och köra ett trainer-pass i garaget. Kanske inte behöver nämna att ett av alla Peters lite småtöntiga favorituttryck är “Better to burn out than fade away”. Njae, jag vet inte det jag.”

Leave a Reply

