Rödbetor, nästan som hemma

Jag har ju kört med egengjord rödbetsjuice ett par år när jag tränar hårt.
Kanske det bästa man lagligen får dricka /äta, om man inte spelar hockey i NHL, basket i NBA eller Football i NFL då så klart. För då får man äta vad som helst under slutspelen – då görs inga dopingtester….

G<rundreceptet är pressade rödbetor i råsaftcentrifugen med ingefära och citron för att ta bort en del jordsmak. Delicious, eller helt OK iallafall. Jag brukar göra en rejäl sats på 1.5 kg betor eller liknande, hälla upp i små petflaskor (25 cl) och frysa. Funkar bra.

Nu har jag testat denna produkten nedan från Milebreaker. Smakar också fint, och helt naturlig. Enklare, snabbare och man slipper fylla hela diskmaskinen med disk från råsaftcentrifugen. Rekommenderas!

20140311-231726.jpg

2 thoughts on “Rödbetor, nästan som hemma

  1. Reine

    Om jag äter rödbetorna(endast skalade) som de är, hur många anser du att man bör ta och när bör de intas för bästa effekt?
    /Reine

    Reply
  2. tridurance Post author

    hej, om jag kommer ihåg rätt så är det typ 2-3 stora rödbetor 1-2 timmar före tävling. bästa referenserna hittar du http://sub2.bloggagratis.se/2009/08/12/1899772-rodbetor-hojer-prestationsformagan/
    men också lir bra länkar senaste månaden hos http://andreaslinden.se/blogg/
    om du äter så snart innan tävling kan du få problem med fibrerna. äta dem råa är nog hardcore, och kokar du dem så tappar du en del av effekten.
    så bäst är att juice dem råa. eller kör Milebreakers produkt.

    Reply

Leave a Reply

