2a i Råda triathlon

Jag, och G 9 år tog varsitt inofficiellt silver i dagens Råda triathlon.

För min del var det en simning som var pinsamt orytmisk med läckande glasögon, absolut inget flow i vare sig simning eller andning. Maxade första 200 meter och låg axel mot axel med Ted Ås som körde utom tävlan. Sedan ned på hans fötter och försökte hitta andningen. Helt plötsligt var jag ensam, då hade ted rundat första bojen och jag missat svänga. Därefter fortsatte det i samma stil, och Teds fötter var gone. Jag var tvungen att hämta andan, men hittade sedan (tror jag) Ullis fötter. tack för det. Sista biten gick jag om och upp som tvåa till slut ur vattnet. Men pinsamt dålig känsla.

Trillade när jag kom in i T2, av med våtdräkt och ut med nya cykeln. Ja, den var verkligen ny eftersom jag fått den hemlevererad 3 timmar före start. Snacka om ful-bikefit. Men den funkade fint ändå. Först ut på cykeln och höll denna pos i första varvet. Lite dåligt tyck i pedalerna så jag åkte ned till 3e plats under varv 2.Tänkte hela tiden att “Snart kommer Lunkan”, men det gjorde han inte idag. Cykeln funkade fint, rejält ovanligt med ovala klingar, jag har några som heter Osymetric som är rejält ovala….

Löpningen var hård hela vägen, och jag fick bita ihop för att hålla fart. Till slut gick jag om och förbi #2 (Broder Gustafsson) och tog in meter för meter på 1an.

När bara målupploppet var kvar till Råda säteri hade jag som minst max 5 meter kvar till ryggen. Men en lätt ökning från hans sida kunde jag inte svara på, och vi gick imål 7-10 meter isär.

Nöjd ändå  med detta grymma arrangemang. Sprintdistans (750/18/5) är inte riktigt min grej, men bra genomkörare och träningspass.

Givetvis tack till Mölndal Outdoor för bästa arret (tycker att det är riktigt kul att det finns barnvariant!), deras sponsorer 2XU, Aktivitus, GU, Ski& Run och Rudy Project, och givetvis mina – GoCoCo, X-Kross, Icebug, Ecco, Fusion.

Tyvärr inga tider eller splittar, eftersom jag missat att ladda klockan.

 

Photo 2014-06-24 20 43 01 Photo 2014-06-24 20 42 46

20140701-005109-3069426.jpg

2 thoughts on “2a i Råda triathlon

  1. tridurance Post author

    Hej Amanda.

    hoppas det var kul igår! jag tycker det är ett riktigt bra arrangemang.
    resultat brukar komma efter någon dag eller två via facebook.

    Reply

Leave a Reply

