42, 21 eller DNS

 

Nu har jag varit på riktigt dåligt humör sedan i lördags. Jag har haft en släng av mancold, egentligen inte så allvarligt, men ändå förhindrat mig från att träna. Effekten är att jag är sur, irriterad och håglös. Inget roligt sällskap.

På detta kommer en Hawaii Ironman-blues som är svår – man längtar lätt tillbaka när man ser uppladdningen på the Big Island inför lördagens tävling.

Nu är jag rätt OK och i valet och kvalet inför morgonens Göteborg Marathon. Jag vill gärna klara en tid på 2.39, men dels är jag tveksam om jag är tränad nog, dels tror jag att veckans förkylning minskar mina chanser.

Just nu lutar det därmed åt att jag springer halvan som ett genrep och testar formen inför Växjö Marathon om en vecka. 5 varv (?) runt en sjö – ännu mindre motiverande bana än Göteborg Marathon.

Någon annan tycker jag skall springa Frankfurt ytterligare en vecka bort.

Om jag inte sätter en 2.39 tid på maran nu så får jag planera in en i april eller så. Race planen för 2015 börjar sätta sig så smått, mer om det senare. Känns som dags att lägga upp lite mer seriös grundträning och eventuellt fortsatt spetsad mot marathonlöpning.

Vem skall springa Växjö?

 

195

One thought on “42, 21 eller DNS

  1. magnusforss

    Ingen löpning för mig, vila nu! Satsa på hela imorgon, ibland blir det riktigt bra när uppladdningen varit kass. En veckas vila gör dig pigg. Go go go och följ sändningen från Kona efter det med bra lopp i kroppen!

    Reply

Leave a Reply

