Långhårig och sjuk?

Svårt att inte verka ömklig när man konstaterar att man faktiskt inte varit 100% frisk på 8 veckor. 2-3 veckor före Göteborg Marathon blev jag förkyld och varit det sedan dess. Nu känner jag mig ändå bättre.

Nu har jag ju inte varit sängliggande, utan har kunnat köra på hyffsat, bland annat personbästa på marathondistansen och en 7e plats. Med det resultatet ligger jag på ca en 80e plats i Sverige. Men det är nog inte så många triathleter före. Tanken är att komma ned till 2.39, vilket motsvarar 50-60e plats.

En annan spaning: Jäklar vad det kliar när benhåren blir 2-3 mm. Årliga frågan är ju om man skall ha vinterpäls och cabba ned på våren, eller släta ben hela året. Pros and cons. Hur gör du? Jag hade ju förmånen att köra lite velodrom för någon helg sedan, då var det givet att vara aerodynamisk.

 

IMG_9875.JPG

One thought on “Långhårig och sjuk?

Leave a Reply

