7 beats

Jag trodde inte min cykelform kunde bli så dålig. I denna veckan har jag startat upp cyklingen och simningen igen, och det känns som jag är en komplett rookie.

Löpningen är väl i nuläget på en acceptabel nivå, men de andra disciplinerna har – skall vi säga – förbättringspotential. Idag körde jag 2×15 på 290 watt, att jämföra med i våras då jag närmade mig 3×20 på 330-340 watt. Inte kul.

Mest anmärkningsvärt var det modifierade Åstrandstest som jag alltid kör. Jag kör uppvärmning på 75 i kadens, och 277 watt och kollar puls. I våras 135-136 bpm. Nu är uppvärmningen riktigt jobbig på 142 i puls.

Sjukt underbetyg.

Nästan ännu värre är att jag efter passet inte riktigt känner mig trött. Som att det inte finns några muskler att varken använda eller utmana.

Får bli ändring på detta.

Får dock säga att det funkar fint med Iphone kopplat till en gammal datorskärm. Idag blev det ett youtubeklipp från Kona 2013.

Sjukt vad Rinnie kan springa. 2.50:38 som avslutning på en ironman i den värmen. Ytterligare några sek snabbare 2014…. Respect!

Leave a Reply

