Inget världsrekord men Vildsvinsjakt!

På pretto-bloggar som denna är det mest världsrekord och snygg-selfies som man får se.

Det är ju i bästa fall halva sanningen. Men denna helgen var inte någon världsrekordshelg. Men jag och Alice fick lite vildsvinsjakt när vi sprang igår.

Avundsjuk på alla kompisar som sprungit eller sprang Sandsjöbacka trail, men samtidigt lite lättad över att jag inte skulle springa idag.

Fredagen började sent, men före de obligatoriska räkorna och somna i soffan så hade jag bestämt att köra ett 4×4 pass på Monarken. Cykelformen är ju sjukt låg, och det var rejält länge sedan jag körde fyror, så jag ville bara komma igång – inte fokus på någon superprestation. Jag lassade upp effekten på 350 watt och det var en bra uppskattning, för jag klarade det med nöd och näppe. Skönt när det gör ont i benen när man går upp för trappan efteråt.

Målet är ju annars att köra 4×4 @400 watt.

VIRB0809

 

VIRB0802

Lördagen började med att jag sprang en kort runda med gamla tanten Alice, the Dog. Kort löpning och söligt i skogen så jag sprang i korta tajts och Icebug Acceleritas.

Jag passade på att provköra min Virb Elite och hade lite tur, eftersom halvvägs in i löpningen sprang det ett stort vildsvin över stigen! Mäktigt. Kolla filmen nedan, men se till att se den i HD-kvalitet.

Jag måste säga att Virb:en har grymt spännande funktioner för att integrera alla data (puls, position, hastighet, watt-information och allt man kan tänka sig) in i en färdig film. Virb Edit, där man redigerar filmerna har dock lite kvar att önska. Men det kommer ofta uppdateringar så snart är nog Virb Edit riktigt bra. Virben kan man sköta från sin 920, de är helt integrerade så jag kan starta-stoppa, ta bilder med Virb:en genom att tycka på klockan. Sweet.

När G spelade tennis var det 8×1000 meter – jag kör med kort, 1 minut vile. Här kände jag rejält från gårdagens Monark-pass. Tanken var att landa in intervallerna på 3:20, men det var inte en chans. i motvinden klarade jag bara 3.30+ och i medvinden kanske 3.22. Sega ben, men också ett tag kvar innan jag kör tusingarna på 3:15 eller så.

Snygga grafer blir det ju ändå:

Skärmklipp 2015-01-18 22.51.12

Söndagen var jag trött hela jag. Orkade inte göra någonting. Kanske omotiverad, sjuk, eller bara kass.

Till slut efter mycket Alfons Åberg (“Jag skall bara…”) kom jag iväg ut. Tanken var 30 km i lugnt tempo, men klart var att varken benen eller skallen var med idag. Det blev istället riktigt lugnt (4.08) och 20 km. Makalöst lågt tempo, ingen puls, sjukt låg löpkadens och allmänt moraliskt förfall. Bottennapp.

Skönt att ställa mätaren på noll och börja med en ny vecka.

 

 

Leave a Reply

