Löpning near miss och fail med löparsplits

Igårkväll var det en near miss med löpningen. Men det blev stolpe in och 15 k på bandet. Sprang i splits för at känna mig lite PRO, men som vanligt gick det inget vidare – fick skav mellan benen efter 45 minuter. Som vanligt. Kollade på en sjukt dålig docu på Netflix om amerikanska bomb-desarmerare i Afghanistan. så förutsägbart och macho. Tur att det bara är några avsnitt kvar att lida igenom på den serien.

Helgen var annars mest skön träning (=utan effekt?), men det kan vara trevligt ibland. Imorse sprang jag en liten runda i skogen med vår gamla hund – hon behöver också  röra på sig. Sjukt fint i skogen med lite snö.

Likadant lördags när det blev en feel-goodrunda när G spelade tennis. Men skönt att springa i skogen med Icebug på snön.

Helgens stora virala händelse var ju att jag sprungit att par pass i korta tajts när det är snö…. Paradoxen är att det är…. Varmt!

Testa själva. Om man springer i skogen och trampar ned sig så är det mycket kallare med långa tajts som kyler ner när de är våta. Go frihetskänsla med kortisar. När det är stilla, och varken kallt eller regnar är det perfekt.

Höjdpunkten var ändå en skön MTB-tur som jag körde direkt hemifrån. jäkla fint i skogen.

Skärmklipp 2015-02-01 23.44.05

 

Lördagens MTB-runda. Jag var fullständigt borttappad och lost i skogen på slutet, men bråttom hem. Det var bara att plocka upp cykeln på axeln och älga hem i kompasskurs österut. Jagade då upp 2 älgar.

Skärmklipp 2015-02-01 23.38.28

Intressant att se snitthastigheten nedan från söndagens pass på bandet. Jag sprang konstant fart 15 km/h, men min 920 visar för långsamt vid inomhuslöpning… Varför? Jag tror att det beror på att jag sprungit några pass långsamt i skogen, och 920an anpassat inställningarna på min steglängd efter detta.

Skärmklipp 2015-02-01 23.41.28

 

Mycket nära att detta pass inte blev av.

2015/02/img_1751.jpg

Leave a Reply

