Mind over body!

Tajt schema idag. Hade helst velat köra 30 km på bandet idag , helst till dagens VM i Falun. Men jag satte igång lite tidigt så det blev repriser från VM 93 som höll mig i sällskap. Skidåkare har en förmåga att motivera mig. Idag var det Mogge Mogren som krossade fältet inklusive Dählie på 50k.

Hann inte riktigt 30k, fick korta ned till 26 km. Sprang rätt stabilt och skulle klarat att hålla 16 km/h hela vägen, om det inte vore för en liten magkramp som gjorde att jag saktade till 15 km/h ett par kilometer strax efter halvmaran.

Jag har fortfarande lite strul med min högerfot. Blir inte klok på den. Tror just nu att det är lite relaterar till skor. Har f.ö precis beställt nya från StartFitness.

På min Garmin Connect från dagens pass ser man en liten cardiac drift. Drack inget under de 100 minuterna idag, vilket ju påverkar plasmavolym och därmed puls. Men det kan lika gärna vara att ansträngningen var lite högre än vad jag klarar uthålligt just nu.

Min Garmin 910 visar lite kort, eftersom kalibreringen av mitt löpsteg är lite kort, då mäter 910an lite kort/långsam pace inomhus.

Skönt att ha satt det passet ändå!

Nu beachvolley!

IMG_0770

IMG_0767

IMG_0771

Leave a Reply

