Vilket Kinderägg – Tre pass på en dag !

Yes!

Så är det . Igår var en ovanlig dag för en trebarnspappa med rätt stressigt jobb.

Lunchintervaller, MTB efter jobbet  och fys med grabben på kvällen.

VIRB Picture

Lunchintervallerna var tänkt 8×10 i 3.20 tempo. Jag använde givetvis mitt förprogrammerade pass på min Garmin 920, men hade också tänkt filma en “instruktionsfilm” om detta med Garmin Virb. Slutresultatet kommer ni inte få se – det var inte så mycket bra filmmaterial att kunna klippa ihop. istället får ni se lite justa bilder på exentriska tåhävningar som jag gjorde efter passet.

VIRB Picture

Passet i sig var inte någon höjdare, men jag krigade igenom om än med lite lägre tempo på varannan intervall. Jag har inte sprungit så mycket fart på länge, och då funkar inte intervallerna. Motvind på varannan gjorde att jag absolut inte klarade uppsatt tempo på dessa, och vänster vad var lite stel efter helgen. Men underbart härligt att komma ut i lunchsolen.

tid

Eftermiddagen var planerat att cykla lite med Ullis för att snacka om …. en grej.

Hon visade grymt sköna mtb-stigar runt Fjärås. Söligt, tekniskt, snabbt och fint var det. Egentligen skulle vi cyklat i söndags, men vädret var ju så sjukt j*kla dåligt så vi sköt upp det.

Kolla in kartan nedan.

karta

På kvällen som sagt fysträning med grabbens basket. Fokus på explosivitet (som ju middle aged men är så bra på), core, rörlighet mm. vi körde också 5 minuter (!) idioten. Sjukt jobbigt, men rejält bra att stärka bål för en löpare/triathlet.

Hörs!

 

 

VIRB Picture

VIRB Picture

VIRB Picture

Leave a Reply

