Ut komfortzonen och dubbelträning. 

Igår blev det 2 trevliga pass. Först 90 minuter mountainbike med Carl och Peter på grymma stigar i Fjärås. Testade att köra en Livetrack från rundan samtidigt 



Därefter vågade jag mig till Kbss’ lördagspass som hade fokuset….. voltvändningar?!! Perfekt för att ta en wannabe-Triathlet ut komfortzonen. 

Har inte simmat på länge (jag påstod ett kvartal, men det är ju bara en vanlig överdrift) så bara uppvärmningen på 400 m var nog för mig. 

Faktum var att jag faktiskt fick lite ont i axeln efter 1500-2000, men med blandade övningar gjorde jag större delen av passet, kanske 3500 för mig totalt. 

Voltvändningarna då? Jo, fick faktiskt en tydlig ide rent konceptuellt hur de skall göras. Bara att kunna bästra dem också då. 

Idag? Kanske löpning i em/kväll. Beror lite på hur foten känns. 





Leave a Reply

