Vikten av vikt.

Lite känslig fråga, men Vikten av Vikt är ju knappast obetydlig. Jag har ju lite tuffa mål med min löpträning just nu, men en av paradoxerna med mig är att även om jag upplevs ha hög träningsmoral så slår den inte helt igenom överallt.

De som känner mig vet att jag tränar hårt när jag tränar, men numera ställer jag ibland in pass som jag tänkt köra.

Och jag har lite svårt att sänka min matchvikt ett par kilo. Väger ikväll 78.5 “som gud skapade mig”, men det hade ju knappast gjort något om jag sänkte mig till 75 kg.

Skärmklipp 2015-03-10 22.59.35

Vintermarathon sprang jag på 2.43.42 (kom 7a) , och vägde då 79 kg. 3 kg lättare skulle sänka tiden med hela 5 minuter enligt denna ovetenskapliga site. http://www.runningforfitness.org/calc/diet/weighteffect?metres=42195&hr=2&min=44&sec=00&weight=79&weightunits=kg&Submit=Calculate

Det är ju lite lockande….

Skärmklipp 2015-03-10 23.11.40

Leave a Reply

