Bye bye marathon eller superkompensation

Nu har jag varit lätt sjuk i typ 10 dagar. Inte sådär mancold-sjuk, utan bara halvkass. Kass nog att inte träna, men frisk nog för att ändå jobba.

Stört surt att detta kommer 4 veckor före Paris Marathon. Jag har annars känt att mina resultat (3.47 tempo på 30 km rimligt kuperad träning och 3.44 på 20 km) står sig väl mot målet. Men att missa 2 veckors träning precis i toppningen är ju förödande.

Blir sjukdomen en fullständig katastrof för pers-försöket, eller rent av en läglig superkompensation? Tyvärr tror jag det första, men hoppas på att jag kan lappa ihop satsningen ändå.

I Paris är det ju ändå nummerlapp på magen, energi under loppet, paceing och platt. Kanske kan sub 2.40 gå.

Under helgen har jag därmed inte tränat, men istället kunnat ägna mig lite åt sådant här. Skidåkning i Trysil. Kul funktioner på 920:an. Men svårt att komma över 80 km/h,

SnipImage

Leave a Reply

