Utan träning inga resultat

Det har varit pinsamt tyst på denna bloggen på… på…. på väldigt länge. Jag är inne i en mycket svår träningsdepression och bloggandet blir lidande.

Egentligen otroligt synd, eftersom jag har så många intressanta grejor på gång. GoCoCo levererade just vårens färger av sockra, jag hade en kul kontakt idag med en samarbetspartner, Nya Klubbkläderna från Triathlon väst damp in idag och imorgon har jag möte om ett riktigt intressant mål för året!

För en månad sedan var jag i kanske mitt livs bästa löparform. Helt sannolikt. Bästa passet var nog ett spontanpass en lördagmorgon som loggade 30 km rimligt kuperat på 3.47 tempo. (skryt skryt).

Sedan dess har spiralen gått nedåt. 3 veckors halvförkylning snart och halsen är fortfarande inte bra. Paris Marathon, årets första mål går om typ 11 dagar. Suck.

Sprang ett pass i helgen på 20 km och fick kämpa för att springa på 4.10 tempo. Vet inte när jag sprang så kasst förut.

Idag ställde jag mig på vågen och förstod varför – jag har ALDRIG vägt så mycket som jag gör nu. Matnojja – knappast! – men det får vara lite rimligt också.

Känslan i kroppen är 1 på en 10-gradig skala.

Idag skulle jag springa en bit på bandet. Jag hade tänkt 2 mil – ett tufft mål när starten blir sen. Jag kom 20 minuter. i 14 km/h fart. Det var som att andas genom ett sugrör, så helt OK är jag nog inte. Känner mig OK, fast kass vid ansträngning.

Paris Marathon – det blir en sightseeing och jag får parkera mitt mål till ett annat tillfälle.

Fokus måste vara att bli frisk de sista 10%-en och komma igång igen med nya mål – de radar ju upp sig – Kungsbackaloppet 21 k, Göteborgsvarvet 21 k, Vätternrundan sub7 etc.

Jag har avsikligen cyklat ganska lite för att inte förstöra lönarbeten, men nu spelar det knappast någon roll.

Men, men – allt har ett slut, så även denna träningsdepression. Kan jag bara bli 100% frisk så är jag snart tillbaka i sadeln. För att bli lite snabbare under tiden så fick vinterpälsen åka av idag från benen. alltid något.

Tills dess har jag roat mig med att uppdatera min Garmin 920 idag med nya mjukvaran. Skall bli riktigt spännande, eftersom denna versionen har både stöd för Cycling Dynamics från Vectorpedalerna, samt att den har stöd för Garmin Appar.

Plattformen börjar bli komplett.

Skärmklipp 2015-04-01 01.24.22

Leave a Reply

