Årets första runda och Garmin Virb

Igår körde jag årets första runda med racern. Kul att komma ut med Vectorpedalerna och kolla integrationen mot Virb-kameran. 

Jag cyklade hemifrån strax efter 8 och mötte upp Erik och Ulf strax söder om kullavik. Jag visade dem lite nya vägar upp mot Lindome, och sedan tog vi en runda för att möta upp ett gång från triathlon väst kl 10 vid Lindome. 

Formen är sällsynt svag, jag kommer ihåg en runda för ett år sedan med ett gäng trivästare och andra där jag var Stålmannen själv. Antar att för att bara riktigt bra så måste man också kunna vars riktigt dålig. 

Trycket på pedalerna finns inte där och inte uthålligheten heller. Allt detta är ok, eftersom jag främst satsat på löpning senaste tiden. Men värre var att så fort jag kom upp lite i puls var det som att andas genom ett sugrör. 

All data med Garmin Cycling Dynamics från passet hittar ni i dagens andra post på bloggen. 

Filmade en del med Virben, riktigt coolt med att lägga in all data med fart, effekt, puls och annat direkt i filmen! Kolla nedan! Så mäktigt att integrera allt i upplevelsen. Enkelt är det också i Garmin Virb Edit programmet. 

Förutom formen så var det en trevlig runda. Jag Erik och Ulf skulle stanna vid Naturum för obligatorisk fika, men det har tydligen lagt ned! Istället blev det en skön kopp Java på Åsa hembageri. Gött. 

Cyklade sedan hem, kände mig hängig, fixade båten och vaknade idag med huvudvärk. Inte så kul. 

Hej hej. 


        

Leave a Reply

