Garmin Cycling Dynamics

Jag uppdaterade nyligen min 920xt och med de nya versionerna finns äntligen Cylicling Dynamic med – dvs sjukt mycket data från Gamin Vectorpedalerna. Igår var jag också ute på första rundan med pedalerna. För att få mest ut av dessa analysfunktioner behövs Vector, eftersom Vector S bara mäter på ena pedalen och kan inte uppfatta skillnaden i tryck etc på pedalerna

Otroligt mycket information som kommer ut , och stora svårigheten är bara hur allt skall analyseras.

Jag får ringa Henric Öijer och be honom hjälpa mig.

Enklast att konstatera är ju min 45-55% balans, men med tanke på att det (blev) ett väldigt lugnt pass så kan man nog inte dra så mycket slutsatser om rundtrampseffektivitet etc.

Låga 231 W i NP och 295 W i average.

Passet i övrigt var en ledsam upplevelse. så fort jag kom upp i 75% maxpuls var det som att andas genom ett sugrör. Vaknade med ont i huvudet idag igen. Mer om detta i nästa postning, men håll tillgodo med passet och all data.

https://connect.garmin.com/modern/activity/735846472

Skärmklipp 2015-04-04 11.00.01

Skärmklipp 2015-04-04 11.00.07

Skärmklipp 2015-04-04 11.08.47

Leave a Reply

