Felkalibrerade Vector och sjukt låg puls

Idag märkte jag att min Vector var felkalibrerad. tur var väl det, eftersom det började bli en viral lavin över hur ojämnt mitt tramptag var.

Men idag cyklade jag samma runda två gånger, och mellan dem så märkte jag att min Vector-pod låg emot på ena sidan – och därmed antagligen gav fel värden på den pedalen.

Först hemifrån till billdal.

Sedan hem igen.

Skärmklipp 2015-04-06 23.28.56 Skärmklipp 2015-04-06 23.29.33

Som ni kan se av den andra körningen är jag inte fullt så dålig som första. Och även om jag borde kört på lite lägre effekt på hemvägen så registrerade min Vector 65 watt extra. Så snitteffekten på hemvägen var 260 W, inte fullt så katastrofalt som jag trodde på ditvägen, när jag snittade 190 W.

Hemvägens NP var 285 Watt. Jag får se dagens andra pass som ett slags bottenmätning. jämfört med Lunkan och Öijer verkar det som att jag får jobba på de flesta parametrarna, men förutom effekt rent generellt så speciellt rundtrampet. Får återkomma när jag kört lite mer, och när de gubbarna postat några liknande utomhuspass (?).

Mer intressant är min puls. maxpuls 155 känns som sjukt lågt, jag tog ändå i lite grann stundtals.

Än märkligare är det från “löpningen” igår. 156 i maxpuls. Maxpuls (?!) på milen…

Något är ju fel.

Skärmklipp 2015-04-06 23.58.54

Leave a Reply

