D-1 Paris Marathon

Då har vi installerat oss i Paris för årets första riktiga tävling.

Trogna läsare vet givetvis att mitt mål för denna Marathon inte kommer att nås – min lungpest är i och för sig bättre, men uthålligheten och snabheten är långt ifrån det den skall vara. Istället blir det några timmars sightseeing i Paris imorgon.

Vi är ett härligt gäng rån Göteborg här, och marathondebutant är också min fru! Mäktigt stolt make!

Dagen har spenderats med att besöka den sjukt stora mässan för nummerlapssutdelning, äta gott och gå omkring. Nu snart sen middag och lite laddande av carbs.

På mässan hade de en hel vägg med alla 55.000 löpare – och självklart var man tvungen att hitta sin egen.

Alltid kul sedan att gå till första luckan för att hämta sitt startnummer – då blir man lite stolt över att starta i snabbgruppen. Men tyvärr blir det nog mest folk som springer om mig imorgon. Inte lika kul.

Paris är ju en härlig stad med sköna bistros, men som extra-lunch tog vi några dumplings och vårrullar på LaFayette – mäktigt varuhus…

Har inte helt bestämt vad jag skall springa i imorgon och hur jag skall få med gelen. Kanske blir det med nya race-beltet.

Passade på att besöka Garmins snygga monter också!

Springer imorgon också för #jfond, till förmån för Jonte som behöver nya organ: http://www.jontefonden.se/

Hörs imorgon!

                

Leave a Reply

