Och bilen går bra…?

…jodå, efter lite självorsakade problem med båda Sharanerna (ja vi har två!) är nu allt fungerande.

Tyvärr är det inte så med min fot. Mina övriga skador (axel, revben, öga och hand!) börjar bli bra, men foten är sk*t. Imorgon åker jag på MR igen och hoppas kunna diagnosticera.

Att plocka silverpeng på veteran (sic!) SM halvmarathon tog ut sin rätt.

Kommande helg blir det en spännande aktivitet, då jag skall hänga med Nordén & c:o i Stockholm. Möjligen står HÅRD simning på agendan – vet inte riktigt hur jag står mig där just nu. Hoppas kunna cykla några pass i stockholm också med mina Conti-kompisar – vi skall ju köra Sub-7 på Vättern snart.

Simningen är jag annars på gång tillbaka till. SImmar allt mer regelbundet och körde iallafall kontrollerat 10×100 start 1.40 härom dagen. Som regel ligger jag på 11-12 enligt min 920XT på kortbana under hundringarna.

Skärmklipp2

Cyklingen kämpar jag på med. Tröttsamt att jag VET att jag har en stark motor men inte kan få ut det specifika i cyklingen (kapillärer och muskelfibrer). Som tur är har jag ett recept på problemet: Träning.

Intervaller (4×4) på Monarken, Tröskelintervaller inne/ute, Backintervaller (ute) och längre pass. Toppat med Squats på gymmet.

Mycket bra träningshjälp med Vectorpedalerna så man kan replikera interavallerna ute på rätt kraft – eller så man inte kör för hårt initialt som jag gjorde på helgens individuella tempocykling.

Det gäckar mig fortfarande med Cycling Dynamics. Jämför man mitt rundtramp med duktiga cyklister så har jag ett sjukt dåligt än så länge. Men det är bara att jobba aktivt så blir det nog bättre. Balansen höger-vänster ser dock bra ut.

Skärmklipp

Leave a Reply

