Träning med Lisa Norden

Jag har spenderat helgen med världens skönaste triathlet.  Och bästa också för den delen.

Man kan tro att min älskade fru är trött på mig och min träning. Antagligen är hon det också, men ändå fixade hon världens bästa event till min 30-års dag… Vi var nämligen i helgen i Stockholm på tu man hand men med en träningsdag med Lisa.

Självklart kul att träna lite tillsammans – men så klart var stora behållningen att hänga under några timmar med OS-medaljören och världsmästaren! Cred!

Lördagen började med arla simning i Erikdalsbadet. Vi var tidigt där för att inte komma för sent, och det gav oss en möjlighet att åka och köpa en kopp kaffe. Strul med GPSen gjorde sedan istället att vi blev sena givetvis.

Passet var med en simgrupp coachad av Coach Ludde. Hårt. 60st 25or med starter 30 eller 25 sek. Bara att bita ihop  och hänga med. Kul att få lite tips från Ludde också, men jag tog mig igenom passet med rimligt med heder i behållning.

Sedan frukost på Anglais – jag har svårt med hotellfrukostar – det är ju så lätt att käka för mycket.

Eftermiddagen spenderade vi med ett kortare löppass på en mil i Sumpan. Varken jag eller Lisa var så säkra på att kunna springa på grund av diverse fotproblem, men det funkade för båda och vi kunde lufsa runt och snacka om MR, stressfrakturer, rehab och livet som pro.

Det var givetvis en kul och inspirerande stund.

Det är omöjligt att inte älska en sådan charmig tjej som Lisa, och jag hoppas det går superbra i Yokohama på vägen till Rio.

Men ännu lättare att älska hon som arrangerade denna dag!

Tack!

                  

Leave a Reply

