Vill bara vara hel. 

Never Ending Story med min fot.

Sedan jag 3e platsen på Veteran SM och i synnerhet min vinst på Bräckan Duathlon är min fot inte bra alls. Jag har gjort MR, hittade inget patologiskt och nu fått inlägg.

Har börjat springa med dem, men det blir rejält ömt i trampdynan efter löpning ändå.

Testar också att springa med mina HOKA one one, mjuka men ändå ont. Värst i början, men går över efter några km.

Dessutom har jag ju varit borta från bra löpträning i säkert en månad, så när jag testspringer en 6 km går det både långsamt och jobbigt.

Undrar hur det skall gå med Austria Extreme Triathlon…

Börjar bli varmare i floden Muir iallafall. 16 grader idag tror jag. Den biten skall nog funka.

 


 

Skärmklipp 2015-06-07 23.25.54

One thought on “Vill bara vara hel. 

  1. JHJ


    Brukar läsa på själv sedan strecha ut undersidan av foten om det är möjligt. Hade något liknande i många år under innebandykarriär på nästan elitnivå, släppte efter jag slutade spela o mycket strechning samt styrka. Foten är grymt komplicerad som du självklart vet själv. Trånga cykelskor är också en faktor som kan påverka.
    IFK Kliniken är ju bäst annars, Orthocenter, men de gillar också att göra åtgärder….

    Reply

Leave a Reply

