Surprise och DNS?

Fick till ett pass idag på midsommardagen. Lite småtrött men var ändå viktigt att komma ut och utmana min fot, för att se vad som funkar och vad som inte funkar.

Jag var ju på Göteborgs Naprapatklinik hos Richard förra veckan och fick lite massage och stötvåg. Kändes lite bättre faktiskt. Skall också tillbaka till läkaren på måndag.

Men idag kom jag ut på 20 km löpning, och blev rätt förvånad när första 10 rullade på i bra joggtempo på 38 minuter. sprang lite långsammare på vägen hem i vinden, men ändå snitt 3.54 totalt.

Huvudsaken var ju dock att testa foten, och inledningen på varje löpning är tuff. Första kilometen gör så ont att man vill vända och hoppa hem. Sedan släpper det och det går att springa. Ganska bra faktiskt.
Skall bli intressant att se hur stel man blir imorgon.
Sprang i Hoka OneOne med egenklippta sulor.

Trots detta blir det nog en DNS på Austria Extreme Triathlon nästa helg. Jag skulle nog kunna ta mig igenom, och kanske till och med utan att få allt för mycket skador efteråt. Men skadeläget i kombination med att jag inte kunnat träna löpning på grund av skadan gör at jag inte heller riktigt är i den form jag borde vara. Risken är således dels skador, dels att jag oavsett vad blir besviken.

Skärmklipp 2015-06-20 17.43.25

Leave a Reply

