Kittad för simning – Fastlane

Imorgon är det premiär för löpning sedan jag sparkade sönder min lilltå. Stört irriterande skada, men nu efter 4 veckor börjar svullnaden gå ned. Skall bli spännande att se om det går att springa på den. 

Jag har några riktigt stora utmaningar i Augusti, September, Oktober och November (bland annat två inofficiella VM i best case), så det blir till att fokusera nu. 

Var till och med hos läkaren och fick konstaterat att tån var av. 

Annars har det varit mycket simning och rätt mycket cykling. 

Hade ett kul möte igår också om säsong 2016 och lite kul samarbeten. Stora förväntnigar. 

Just simningen lägger jag in ytterligare en ambition under hösten tillsammans med Coach AnnaKarin Simcoachen och Fastlane. Skall bli grymt kul och jobbigt. Jag har redan köpt på mig obligatorisk utrustning. Sweet. 

Lite sugen på att köra Göteborgssimmet på lördag söndag, men tyvärr har jag varit rejält mancold-förkyld i veckan så blir osannolikt. Hade varit coolt att köra 10000+5000+1000 meter. 

För ett par år sedan körde jag och Gustaf tillsammans 1000 meter (tror han var 7 då), överlägset yngst. Tyvärr var det sjukt kallt och helt havererat eftersom G blev REJÄLT nedkyld. Men stolt 10 min efteråt. Så kan det gå. Men om jag hade dåligt samvete efteråt. 

  

Leave a Reply

