Tack för i år MOIF och Råda Triathlon. Vi ses nästa år! 

Så var det då dags för årets sista triathlon på Råda.

Först ett stort tack till MOIF och arrangörerna samt sponsorerna. Dessa 4 tillfällen är höjdpunkter på säsongen. Familjen Oom kommer tillbaka nästa år med nya rekryter. Då är Filippa 6 och då passar det ju bra att köra igång…

Sämst idag – jag tappade bort en rejäl summa pengar (!).

Bäst idag – någon vänlig själ hittade dem och tog hand om dem (!)

Idag var vi faktiskt 4 st, Jag, Charlotta och Gustaf med ditlurad kompis – som redan innan loppet hade bestämt sig att triathlon var hans “favorit efter fotboll som är hans passion”.

Lotta och killarna skulle köra tillsammans var det bestämt, men det höll ca 5 meter in på simningen innan Gustaf skulle köra på. Men jag tror både Gustaf och hans kompis var väldigt nöjda sen.

Jag laddade med macklunch samt äpple och  Indiebars på eftermiddagen. 

Mitt eget lopp idag var ok, men inte bättre.

Kass simning  – jag brukar vara typ 2a ur vattnet på Råda. Idag var Bjarne lite streetsmart och lade sig på mina fötter. Bad choice. Jag har haft en liten förkylning, och kanske gjorde den att jag simmade avsevärt sämre – kanske kom upp 7a eller så.

Cyklingen var OK, men jag var för långt efter för att kunna göra något riktigt bra. Martin Flinta körde om mig efter en stund med en sjuk fart. Men jag lyckades hålla honom på rimligt avstånd. Jag filmade lite med min Garmin Virb XE.

Kolla filmklippet ca 1.40 minuter in. Jag kör i 47 km i timmen just där (ni ser väl de coola mätarna på Garmins film??) – man kan undra vad Martin tryckte på – måste kört 55-60 km/h. Men jag svarade upp hyfsat som sagt.

Coola featuren med Garmin Virb är att man får in alla data in i filmen (om man vill). Puls, effektdata från sina Garmin Vector, GPS levererar fart, distans, höjd etc etc. accelerometern visar G-kraft. Mycket coolt. Tyvärr sitter mina Vector på en annan cykel just idag – annars hade ni fått se lite effektdata och kadens också.

Sämst på cyklingen – jag var rejält nära att hamna i fronten på en bil som INTE lämnade företräde i rondellen på väg till andra vändningen.

Kostade på mig en minut på att sätta på GoCoCo sockar. Fortfarande lite oklar på fotstatusen. 

Löpningen är jag lite förvånad över. Jag har tränat NOLL löpning sista månaderna (sic!) pga lite skador och annat. Jag genomförde Rockman på gamla träningsmeriter och det funkade. Sedan bruten lilltå och har inte ens kunnat ha skor på förrän för en vecka sedan, då jag börja de träna lite lätt. Men det är tungt att komma igång med löpningen, så jag har varit stel och långsam (efter några snabba och hårda inledande pass). Därför var jag riktigt nöjd med att snitta 3.50 på löpningen med sjukt jämna splittar. 3.47-3.52. Mattias-Mattias sprang duktigt fort och jag försökte hålla hans rygg när han sprang om vid kanske 3.5 km av 5 löpta. Det gick nästan, men ändå inte.

Jag kan konstatera att jag sprang lika snabbt som Patrik i Kalmar förra helgen. Bara det att han hade lite mer cykelmil i benen och höll den farten i 42 km……

Bäst – att jag sprang utan större ont i lilltå eller andra ställen på foten.

Summa summarum ett OK lopp, men långt ifrån toppkänsla eller prestation.

Tack för i år, vi ses nästa år!

Gustaf stolt när han intervjuas…

Före Start. Jag, Lotta, Gustaf och hans kompis. Lotta och killarna skulle köra tillsammans, men det höll väl ungefär 5 meter in i simningen, innan Gustaf ville dra iväg.   

Nöjda nykläckta triathleter.

Nöjd över löpsplittarna – både fart, men också jämnheten. 

2 thoughts on “Tack för i år MOIF och Råda Triathlon. Vi ses nästa år! 

Leave a Reply

