Swimrunträning i Stensjön. Superintervaller med film!

Lite mer test av Virb XE. Idag var det Swimrunintervaller i Stensjön.

200 meter simning med jaktstart och därefter 1000 m löpning. 4 varv.

Det var Team GarminIcebug  (jag och Ulrika Eriksson) och tre till som tränade dessa intervaller.

Jag cyklade dit, men det verkar som att jag har lite Murphys law när det gäller cyklar just nu. Min grymma CX har jag nyligen bytt bromsbelägg på, men bara efter 3 kilometer kom dessa på sned och jag var tvungen att låna skruvmejsel på Statoil och skriva bort dem. Har nu monterat tillbaka de original.

Intervallerna var iallafall sjukt hårda.

Rejält bra träning inför Ö till Ö (påminner mig om att jag inte outat den tävlingen på bloggen än. och inte heller den tävling jag anmälde mig till idag, som går i helgen. jaja, det får väl bli ett par blogginlägg till.). Jag har lite kvarvarande förkylning som gjorde att jag inte hade den sista växeln, så det var inte lätt att gå upp på max.

Omväxlande väder – varmt i luften, varmt i vattnet, 10 m/s och stilla, regn och sol.

Kul med sällskap från Fjäråsmaffian.

Så här sprang vi:

Skärmklipp 2015-08-25 23.30.18

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

DCIM100_VIRB

Leave a Reply

