Toghest med G – Bilder och Video!

I lördags hade jag förmånen att köra Toughest tillsammans med Gustaf och några till från Icebug.

Jag har aldrig kört OCR (Obstacle Course Race) förut, men jag måste säga att det var sjukt kul.

Extra kul att köra med grabben, även om några av hindrena var lite väl utmanande för en som är 11 år och 1 dag. G fick gräva djupt några gånger, men otroligt nöjd efteråt. Det lär bli hans snackis idag i skolan.

Bra arrangerat och fint koncept av Icebug. Visste ni att de lånar ut skor att testa under ett sådant race? Vilken service!

 

Det var minst 8 km och 40 hinder. allt från lera, bära tungt och några klätterhinder i varierande svårighetsgrad. Ett klätterhinder hade jag inte en chans på när det var nedkladdat med lera och otroligt svårt att få grepp.

Direkt efter racet frågade Gustaf när nästa lopp gick… Fin mersmak även till mig. Känns dock som att skaderisken är rätt hög – under min del av loppet (som pågick hela dagen) såg jag en person som fick axeln ur led samt en person med sjukvårdare runt sig, med nackkrage och värmefiltar. Obehagligt.

 


  
  
  
  
  
  

Leave a Reply

