Allt är inte bara träning 

Jag har haft några sköna dagar i helgen. Lördagen bjöd på 23 rätt svåra kilometer i Sandsjöbacka. Svårt att springa med pudersnö och frusen lera under. Men skön naturupplevelse.

På kvällen skulle vi på middag,0ch då tänkte vi såklart att man kan köra spark dit med F. Think again. Snön var inte alls packad utan jag fick ge upp efter Max 100 meter. Helt utmattad. Då hade jag ändå spenderat minst 44 minuter på att trixa fram en antik spark plus mina Nordpolenkängor från Icebug. 

Imorse passade jag och P på att paddla lite. Vi stack ut i samband med att det blev ljust, före soluppgången. Det är en speciell känsla att paddla när det är is längs land. Inget superväder men en fin tur som vi skall göra snart igen. Påminner om en övernattningstur vi gjorde på trettondagen för typ 10 (15?) år sedan vid Gullholmen. Det var -20grader men helt underbart vackert. Enda problemet var att när vi skulle tillbaka till land efter att ha övernattat på en ö utomskärs. Vi var tvungna att paddla ned till Käringön , bryta oss igenom 1 kilometer is och sen ta en färja in till land. Vardagsedge. 

   

    
    
    
    
 

Leave a Reply

