Visst är det kul att springa…?

Bilderna talar för sig själv? Visst ser jag ut att njuta?

Sprang Göteborgsvarvet idag. Mycket osäker på prestationsförmågan, eftersom jag sprungit 2 bra lopp de senaste veckorna, (London Marathon och Onsalarundan), men träningen har varit både dålig och undermålig.

Jag startade i grupp 1 och hade planen att ändå köra hårt. Startade första milen på 35.39, trots att jag var tvungen att springa om ca 500 löpare i min grupp, för att komma fram i ledet och få bra ryggar att springa på. Mitt personbästa på milen (bana!) är 35.35 så det är något som inte stämmer. Under andra halvan tappade jag rejält, men slutade på 1.17.16, vilket jag är mycket nöjd med, givet träningsmängden.

Som alltid var det publiken och alla som hejade på mig som gjorde det där extra – tack!

1.17 räcker till 111 plats av 65.000 och en 8e plats i min agegroup. Klart nöjd med det. Vill givetvis springa under 75 minuter någon gång, men då krävs bra träning.

Mycket märkligt efter loppet då jag fick otroligt ont i baksida på ena knät. 4 timmar senare släppte det snabbare än det kom. Kanske kombinationen voltaren+vin är ett bra botemedel.

Leave a Reply

